Cine câștigă, te-ai întreba, dar aceasta este o întrebare pentru finalul articolului, nu pentru început. Ce poți să faci ca antreprenor este să te folosești de priceperea agenției angajate și de experiența ta în business-ul deținut pentru a-i face o impresie plăcută vizitatorului, pentru a-i înlătura temerile, pentru a-i răspunde la întrebări și, în final, pentru a îl convinge să cumpere de la tine.

Ce face și cum se comportă un site Bun față de unul Rău în diferite situații determină succesul lui. Bineînțeles, când spune Bine sau Rău este doar un alt mod de a spune “Așa Da” sau “Așa Nu”.

Site-ul Bun se încarcă repede. Cu cât mai repede cu atât mai bine. Nu vrea să-și facă oaspetele să aștepte, mai ales că oaspetele nu știe cât anume trebuie să stea în așteptare.

Site-ul Rău, în schimb, stă secunde întregi și nu face nimic. N-ai idee dacă are de gând să-și dezvăluie secretele în fața ta, un umil vizitator.

Ca sfat, faceți un test de viteza cu uneltele disponibile online. Sunt cu zecile.

Site-ul Bun are informația organizată într-un fel natural, ca într-un manual pentru cei mici. Lucrurile sunt organizate astfel încât toate elementele par la locul lor logic, ușor de intuit, unde te-ai aștepta.

Site-ul Rău, prin contrast, îți oferă ce are în mod aleatoriu sau nu-ți oferă deloc, cel puțin tu așa simți sau pățești. Aici puteți face un test simplu, rugați un prieten/cunoștință să navigheze site-ul și să vă spună ce părere are.

Alt sfat este ca întreg site-ul să fie gândit, ca prezentare, de o singură persoană. Ideal ar fi ca persoana menționată să fie cu experiență în business-ul respectiv.

Site-ul Bun este sincer. Nu minte.

Site-ul Rău, în antiteză, își minte oaspetele și crede/speră că acesta nu se își va da seama.

Sinceritatea, fără să pledez pentru una extremă, este un semn de respect și atrage încredere. Puteți omite unele aspecte care nu vă avantajează (dacă ele nu sunt critice în decizia consumatorului) dar sub nicio formă nu îl mințiți sau induceți în eroare pe cel care v-a “călcat pragul”.

Site-ul Bun nu are pop-uri decât în condiții stricte, puține la număr. Nu are zone care îți agresează vederea cu flash-uri, reclame care depășesc ca număr și volum informația propriu-zisă de zeci de ori, culori foarte stridente, bipăieli, licăreli. Site-ul Bun nu întreprinde acțiuni dacă nu îi sunt cerute, decât în cazuri de strictă necesitate.

De Site-ul Rău…nu mai zic nimic. Pentru el a apărut în acest caz AdBlock-ul și eficienta soluție de a Nu Mai Trece Prin El Vreodată.

Site-ul Bun are textele scrise cu grijă, informative, ideal expresive, fără greșeli de scriere sau gramaticale. Îi pasă și depinde de ce părere își va face musafirul.

Site-ul Rău, copiază textele din alte site-uri, nu oferă niciun fel de informații, repetă continuu aceleași câteva idei (Cum ar fi obsesivul ‘cel mai bun pret’. Dacă toți prestatorii, sau o mare parte dintre ei, afirmă că au cel mai bun preț, în care dintre ei te mai poți încrede?).

Alte Site-uri Rele, scriu toate textele fără fir logic, fără atenție la detalii, fără să recitească textele să vadă dacă au sens. Și cel care citește se simte ca într-o carte scrisă în altă limbă, deși, culmea, înțelege toate cuvintele. Dacă vă gândiți, apare o senzație stranie și neplăcută.

Site-ul Bun se prezintă ca o persoană juridică, ceea ce și este. Își prezintă numele, codul unic de înregistrare, J-ul, datele de contact, adresa sediului sau a punctului de lucru. Toate acestea cât mai clar. Site-ul Bun își dorește ca viitorul client să fie bine informat, cum și unde trebuie să ajungă, cu cine va lucra, cu cine poate discuta în caz de nevoie.

Site-ul Rău,  pe de altă parte, nu se prezintă. Nu are nimic de spus în legătură cu acest subiect. Lui nu-i pasă sau nu dorește ca persoana în cauză să afle cine este și ce entitate juridică reprezintă el.

Site-ul Bun nu este în construcție și nici nu are pagini care au erori (404 cel mai frecvent). El se prezintă cumpărătorului ca și cum toate detaliile sunt puse la punct iar acesta este la un pas distanță de a își vedea problema rezolvată sau dorința/nevoia satisfăcută.  

Site-ul Rău apare în fața publicului ca și cum acesta trebuie să aibă răbdare ca el (site-ul) să găsească timp la o dată ulterioară pentru a pune lucrurile în ordine. Ca și cum, un actor ar știi replicile doar pentru jumătate de scenă filmată, sau un cântăreț n-ar știi toate strofele și restul ar fi îngânate.  

Site-ul Bun, își respectă angajamentele și pozițiile expuse prin conținutul său. Dacă el spune că oferă 3 ani garanție, oferă 3 ani garanție. Fără condiții impracticabile, fără tergiversări ascunse.

Site-ul Rău, îți zice că-ți dă 3 ani garanție și omite să-ți comunice că aceasta va fi oferită doar dacă produsul nu este atins, sau numai pentru 3 zile (deși viața produsului este de 3-10 ani), sau doar dacă ați cumpărat și un elefant împreună cu produsul. Și îți spune, bineînțeles, după ce ai cumpărat. Detalii. Și ele contează.

Cu un site bun te simți în siguranță. Știi sigur că el este aliatul tău, așa cum este și profesionistul din spatele acestui site.

Site-ul Bun are termeni și condiții de folosință, de colaborare, cât și o politică de confidențialitate privind prelucrarea datelor personale. Mai ales că cea din urmă este obligatorie, sub noul regulament 679 / 2016 al UE, regulament ce și-a produs efectele începând cu data de 25 mai 2018. Chiar dacă sunt persoane cărora nu le pasă ce se întâmplă cu datele lor personale, mai este o categorie numeroasă și în creștere de oameni cărora le pasă. Și, am vrea astfel să știm ce se întâmplă cu datele noastre personale. Cinstit, nu?

Acum, pentru a răspunde întrebării de la începutul articolului, deși părea retorică, va câștiga site-ul care își face utilizatorul să se simtă bine. Se gândește la curiozitățile, nevoile, întrebările, grijile lui și le adresează corespunzător. Știu că ani de zile a câștigat pe alocuri și Site-ul Rău, din varii motive, dar epoca Site-ului Rău se stinge treptat sub presiunea incredibilă a competiției și în special a Site-urilor Bune.

Sper că, măcar în parte, v-am convins să vă faceți un Site Bun. Clienții noștri merită acest lucru.