Desi nu exista diplome pentru domeniul de promovare a site-urilor in mediul online, aceasta este o abilitate cruciala pentru succesul unui unei afaceri de mici, medii sau mari dimensiuni.

De unde sa incepem?

Cea mai grea parte in realizarea lucrurilor este sa incepi de undeva. Promovarea in mediul online nu este o exceptie. Problema in acest mediu este ca exista foarte multe persoane care scriu continut in vederea imbunatatirii rezultatelor in cadrul motoarelor de cautare (Google, Bing) sau pentru a obtine castiguri rapide din marketing afiliat.

Lucrul important care trebuie realizat in intelegerea marketingului online in ziua de astazi este sa diferentiezi semnale valide de zgomot – obtinerea informatiilor potrivite de la oamenii potriviti si actionarea in acest sens. Mai jos vom incerca sa acoperim domeniile de interes major in promovarea online:

Optimizare organica SEO - Promovarea online prin optimizare organica SEO inca este canalul cu rata cea mai mare de crestere in ziua de azi. Atat durata de executie cat si efortul depus este destul de mare, dar daca sunt lucrurile sunt realizate bine, acesta are cea mai mare valoare pe termen lung.

Promovare Pay Per Click – Pay-per-click (PPC), tradus in romana inseamna plata la click inseamna exact asta, platesti pentru fiecare click primit la un anumit cost. Pornind de la reclame text cu link inclus in cadrul rezultatelor de cautare, aceasta metoda de promovare a evoluat destul de mult. Acum avem acces la reclame cu targetare sociala, re-targetare, reclame video si multe altele. Multitudinea de metode de promovare in cadrul acestui domeniu poate parea coplesitoare, dar daca puteti invata principiile de baza pentru AdWords, puteti face tranzitia destul de usor la alte forme de plata la click.

Analytics – Daca nu verifici numerele, nu ajungi nicaieri. Valoare medie a comenzii, Bounce rate, engagement, trafic, rata de conversie, toate le vei gasi in cadrul analytics.

Email Marketing – Inca este unul dintre cele mai prolifice canale in cadrul promovarii online a unui site. Practic, emailul este una dintre primele si cea mai raspandita retea sociala din lume.

Copywriting – Crearea unor titluri de impact major este una dintre cele mai usoare modalitati de a mari rata de click si eventual genera conversii.

Social media – Explicat in termeni simpli, scopul promovarii in cadrul social media este conectarea cu oameni interesati de produsul, serviciul, aplicatia sau informatiile pe care il oferi. Pe langa Facebook, care este cel mai mare site de acest gen la ora actuala, sunt lansate platforme noi de acest tip in fiecare an fiind foarte greu sa fi la curent cu toate. Cea mai simpla optiune in acest caz este contactarea unui profesionist care se ocupa strict de acestea.

Content Marketing – Termenul de Content marketing reprezinta un concept nou dar aceste practice sunt folosite de multa vreme. Explicatia pe scurt a acestui termen este ca textul (sau continutul cum I se mai spune in termeni mai tehnici) care este util pentru cititorii tai te va ajuta sa construiesti Brand Awareness, incredere, cat si alte beneficii. La fel ca si promovarea prin SEO – acestea mergand de fapt mana in mana – content marketing ocupa si este realizat pe perioade mari de timp, consuma multi bani si efort pentru a observa rezultate pe termen lung. Cu toate astea, este o metoda buna de promovare, cu un Return of Investment destul de bun.

Promovare in online pentru site-uri start-up – Startup marketing este destul de diferit de restul abordarilor, fiind destul de axat pe metrice si necesitand  testari pe multiple canale de promovare. De asemenea, trebuie gandit diferit pentru ca exista un termen limita de a gasi cea mai buna modalitate de promovare. Majoritatea startup-urilor nu reusesc sa treaca de perioada de 3 ani si sa devina profitabile din mai multe motive, unul dintre ele (unul foarte important consideram noi) este faptul ca nu colaboreaza cu persoanele potrivite pentru a genera crestere stabila in mediul online. Din nefericire, in piata nu sunt foarte multe Agentii (totusi este bine ca exista) care stiu exact cum si ce trebuie facut pentru a creste afacerea din punctul de inceput. Daca sunteti managerul sau administratorul unei acest gen de afacere, va trebui sa va familiarizati cu conceptele de crestere a numarului clientilor, adaptarea pe piata a produsului si realizarea cresterii cu un buget destul de mic si cu termene de la luna la luna.

Marketing afiliat – Agentiile de marketing afiliat sunt vazute adeseori ca fiind dubioase, noi descoperind ca nu este mereu cazul. Acomodarea cu practicile si sistemul de marketing afiliat este doar o mica piesa din puzzle-ul. Daca sunteti o persoana cu putere de decizie intr-o companie mica sau un start-up si va ganditi sa va folositi de un program afiliat va trebui sa va familiarizati cu toate aspectele legate de managementul unei campanii affiliate.

Video – Sa aruncam o privire pe datele globale ale YouTube, a doua platforma ca si numar de cautari din lume:

  • 600 milioane de vizualizari venite din dispozitive mobile;
  • 500 ani de clipuri de pe YouTube sunt vizualizate pe Facebook in fiecare zi. 700 clipuri YouTube sunt distribuite in fiecare minut pe Twitter;
  • Mai mult de 800 milioane vizite unice pe YouTube in fiecare luna;

Continutul video va continua sa creasca, datorita tendintei globale de orientare a atentiei catre online. Consideram o idée buna sa incepeti o campanie de promovare pe acest canal cat mai curand, datorita costurilor reduse in acest moment.

Incepe cu un canal de promovare online pentru site-ul tau

Evident, sunt destul de multe canale de promovare in online si foarte multa documentatie pentru fiecare in parte despre cum sa incepi, asa ca recomandarea noastra este urmatoarea: Alege un subiect care ti se pare cal mai interesant si dedicat-ti timpul acolo.

Spre exemplu, eu am inceput cu SEO (acum 9 ani) si am creat mai multe site-uri pentru a testa diferite strategii/tactici. De indata ce am inceput sa am rezultate si am inceput sa ma pricep mai bine mi-am aruncat un ochi si pe campaniile AdWords. Incetul cu incetul lucrurile au inceput sa se adune si acum avem in portofoliu zeci de proiecte finalizate pe diferite canale de promovare.

Daca esti o persoana cu putere de decizie intr-o companie si este interesat/a de unul dintre serviciile de mai sus, da-ne un telefon pentru a gasi cea mai potrivita modalitate de promovare pentru afacerea ta.