Mai devreme anul acesta Google a anuntat schimbari in sistemul AdWords si reteaua acestuia de display (GND) planificate pentru aceasta vara:

Schimbarea #1: Ad Rank

Modificarea pragului Ad Rank, dezvaluita in luna mai, contine doua aspecte importante. Ad Rank determina in esenta plasarea anuntului text. O nota Ad Rank superioara pentru un anunt inseamna ca putem sa accedem mult-dorita pozitie 1 in cadrul rezultatelor platite.

Nota Ad Rank este calculata folosind un cumul de factori. Acestia includ rata de click estimata (CTR), experienta pe pagina de destinatie, suma maxima licitata cost per click (CPC) si relevanta.

Relevanta va avea un rol mai important in determinarea clasarii anuntului. In timp ce termenii cautarii de baza pot ramane aceeasi, interogarile pot diferi din cauza contextului. Spre exemplu, o stire recenta care mentioneaza un nume de produs poate fi mai relevanta pentru o interogare decat o recenzie a produsului.

Mai important, in functie sensul interogarii, suma licitata in sistemul PPC poate cantari mai mult in calculul Ad Rank. Acest fapt inseamna ca cu cat suma licitata este mai mare pentru interogarile relevante cu atat Ad Rank-ul va fi mai mare, fapt ce conduce la pozitionari superioare. In cele din urma bugetul cel mai mare se pare ca va castiga in fata altor factori.

Schimbarea #2: CPC Optimizat

AdWords elimina, de asemenea, plafonul de 30% al CPC-ului Optimizat (ECPC) pentru audiente si dimensiunile locatiilor. Explicatia oferita de Google este ca aceasta modificare va ajuta la obtinerea mai multor conversii de calitate, astfel incat nu se risca pierderea acestora datorita plafonului. Din nefericire, lipsa plafonului ECPC va conduce la cheltuieli globale mai mari. Daca utilizati sistemul de licitatie prin ECPC in viitor, va trebui sa urmariti campaniile rulate indeaproape.

Modificarile efectuate cu privire la pragurile Ad Rank si eliminarea pragului CPC-ului optimizat au potentialul de a mari cheltuielile in campanii. De asemenea, acestea pot spori competitia din partea companiilor ce ruleaza bugete de publicitate foarte mari.

Chrome va filtra anunturile afisate

Una dintre cele mai importante stiri la momentul actual din domeniul digital este anuntul facut de Google recent conform caruia browserul Chrome va avea Ad Blocker incorporat – sau cum gigantului in materie de cautari ii place sa il numeasca “Filtrarea anunturilor”. Aceasta caracteristica va elimina “anunturile enervante si deranjante pe web”.

Ca sa fim corecti, afirmatiile Google par a fi justificate. In drumurile noastre pe web am putut observa un amalgam de anunturi de tip pop-up sau alte genuri de reclame care pe langa faptul ca sunt iritante, reduc in mod semnificativ viteza de incarcare a paginilor si experienta generala a utilizatorului. In plus, compania a lansat prin intermediul DoubleClick, un ghid complet pentru a va asigura ca anunturile nu sunt enervante si nu vor fi filtrate de noua versiune Chrome.

Concluzia

Aceste modificari par sa fie in directia generala in care Google incearca sa impinga domeniul digital. Aceste schimbari se intampla, cel mai probabil, pentru ca Google este o companie ce trebuie sa isi mentina cresterea veniturilor intr-un mod constant.