Optimizare pentru motoare de cautare

Acest articol trateaza cursul normal al unei campanii de optimizare pentru motoare de cautare a unui site. Scopul acestui articol este de a sublinia din nou importanta acestui serviciu cat si de a explica mai pe larg etapele ce se succed in optimizarea unui site.

Prima etapa a procesului de optimizare site

Realizarea unei oferte de lucru in vederea semnarii contractului de prestari servicii si inceperea campaniei de promovare online.

Timp estimat de lucru : 3 - 5 zile

In aceasta etapa se fac cercetari amanuntite in vederea stabilirii urmatoarelor :

  • gasirea expresiilor cheie cele mai potrivite pentru client (acele expresii cheie cu raport maxim dintre utilitate expresie cheie/grad de dificultate .
  • analiza competitiei, site-urilor concurente pe acelasi segment de piata:
    • se afla care este sursa link-urilor ce le voteaza pentru a putea construi o schema de link-building potrivita
    • se afla modalitatile de optimizare ale le site-urilor concurente pentru a gasi o strategie de optimizare optima pentru site-ul client
  • colectarea de informatii vis-a-vis de site-ul clientului ce doreste respectiva oferta:
    • vechimea domeniului
    • stabilitatea serverului pe care este gazduit site-ul
    • frecventa cu care a fost actualizat dealungul timpului respectiv-ul site
    • pozitionarea sa actuala pe diferite expresii cheie
    • sursele de traffic
    • eventuale afilieri
    • eventuale site-uri identice
  • elaborarea unei strategii de optimizare, o strategie despre modul de optimizare si distributie a expresiilor cheie in site-ul clientului.
    Observatie: Utilitate expresie cheie se refera la volumul de trafic generat de o expresie cheie si la rata de conversie a acelei expresii cheie.
  • stabilirea modului de realizare a schimbarilor in site: implementarea schimbarilor necesare in etapa de optimizare on-page va fi facuta de :
    • Firma de web-design ce a realizat site-ul clientului
    • Firma noastra daca optiunea anterioara nu mai este valabila, sau aceasta este dorinta clientului

Obiectiv: Cu cat oferta de lucru in promovare este mai bine si mai atent realizata cu atat beneficiile clientului sunt mai mari si munca prestatorului de promovare online mai bine organizata. Cuvintele importante ale acestei etape sunt : potrivite, eficiente, durabile.

A doua etapa a procesului de optimizare site

Odata cu semnarea contractului de prestari servicii se poate trece la partea de optimizare on page a site-ului respectiv.

Timp estimat de lucru : 10 - 14 zile

Partea cea mai importanta, deasemenea cea care necesita si cel mai mult timp, a optimizarii on-page este crearea de continut nou, original si cat mai natural cu putinta. Google apreciaza pozitiv continutul informational in volum cat mai mare si intr-o forma naturala. Pentru a afla ce anume considera motorul de cautare natural trebuie studiata 'piata' de texte (continut) pe care acesta le apreciaza pozitiv.
De aceea este recomandat ca si clientul sa puna la dispozitia prestatorului cat mai mult material informativ, relativ la domeniul acestuia, pentru redactarea continutului text al paginilor ce urmeaza a fi optimizate.

De retinut : Continutul este rege. Actualizat periodic, in volum cat mai mare, scris cu interes si aducand un plus de informatie, este cel mai bun lucru pe care l-ati putea face.

Elemente vizate in partea de optimzare on-page :

  • Stabilirea titlurilor paginilor conform regulilor de optimizare, titluri care nu trebuie sa fie atragatoare doar motoarelor de cautare ci si utilizatorilor carora vor fi expuse
  • Stabilirea meta-tagurilor (description, keywords, robots, etc). Deasemenea descrierea este vizibila si vizitatorilor, tocmai de aceea in stabilirea descrierilor paginilor trebuie tinut cont si de factorul uman de decizie
  • Restructurarea site-ului, modul de organizare al informatiei in site, eliminare pagini identice sau majoritar similare, eliminarea (sau schimbarea) textelor copiate din alte site-uri, etc (Da, experienta ne-a invatat ca textele din site-uri sunt in mare parte copiate, rar reformulate macar)
  • Redenumirea paginilor, redenumirea pozelor din pagini, adaugarea atributului alt pe imagini si title pe link-uri interne, aduagarea atributului nofollow pentru controlul transferului de pagerank catre pagini interne sau cu alte scopuri, etc. In aceasta subetapa se urmareste armonizarea continutului din pagina cu ceea ce alte elemente specifice paginilor transmit motoarelor de cautare despre paginile unui site
  • Crearea unui site-map pentru o usoara accesare a paginilor site-ului de catre robotii motoarelor de cautare.
  • Dupa efectuarea modificarilor pentru optimizare se trece la partea de Optimizare si Corectare a codului sursa al paginilor. Erorile html nu sunt niciodata un semn bun. Motoarele de cautare stiu acest lucru. Daca sunteti curiosi cate erori prezinta site-ul dumneavoastra vizitati : Validator Html. Pentru mai multe informatii legate de validarea codului sursa al paginilor, corectarea si optimizarea, cititi aici : World Wide Web Consortium

Problema delicata in optimizarea paginilor consta in a gasi 'calea' armonioasa, echilibrata si naturala de a transmite mesaje coerente atat utilizatorilor cat si motoarelor de cautare.

Estimatia timpului de lucru de "10-40 zile" este valabila pentru site-urile de prezentare de dimensiuni medii. Va puteti da seama ca in cazul unui site de dimensiuni foarte mari acest timp se mareste considerabil.

A treia etapa a procesului de optimizare site

Cea de-a treia etapa a optimizarii unui site, este aceea de optimizare off-page. Obiectivul acestei etape este de a gasi cat mai multe site-uri, ideal cu trafic ridicat si autoritate in domeniu care sa voteze site-ul promovat (printr-un link, fie link text fie link in poza).

Timp estimat de lucru : 30 - 60+ zile (in functie de puterea site-urilor concurente).

Astfel, aceasta etapa decurge dupa cum urmeaza, in urmatoarele subetape :

  • in primul rand trebuie gasite aceleasi site-uri ce voteaza site-urile competitioare pe acelasi segment de piata si 'convinse' sa voteze si site-ul de promovat
  • in al doilea rand trebuiesc gasite alte site-uri din acelasi segment de piata care nu voteaza site-urile competitiei si 'convinse' sa voteze site-ul dumneavoastra.
  • in ultimul rand (dar nu ca importanta ci ca ordine de abordare) site-ul dumneavoastra trebuie inscris in directoare web (site-uri specializate), la categoria potrivita, astfel incat sa convinga motoarele de cautare de orientarea site-ului dumneavoastra. In aceasta ultima subetapa sunt gasite toate Voturile Pozitive catre site-ul dumneavoastra.

Observatie: Aceasta etapa nu are termen efectiv de finalizare, intrucat intotdeauna trebuiesc gasite voturi catre site-ul de promovat pe Google.